Fezz Audio Silver Luna Prestige csöves erősítő első tapasztalatok
Még December elején érkezett meg az első Fezz Audio csomag, amiből a Torus 5060 erősítőt már láthattátok is egy rövid bevezető erejéig. Ugyanezen pakkból vittem haza magamnak a Fezz EVO Lybra 300B csöves erősítőt, amiről majd érkezik egy külön beszámoló hamarosan, viszont logikusabb, ha lentről felfele haladunk és elsőként a Fezz EVO Silver Luna Prestige erősítőről esik szó.
A Fezz Audio EVO Silver Luna Prestige csöves erősítő az integrált erősítő széria második lépcsőfoka, amely alatt jelenleg csak az Alfa Lupi található. Árazásból sejthető, hogy a lengyel gyártó inkább a közép-felső kategóriában gondolkodik még az induló modellekkel is. Az Evolution széria egy teljesen megújult külsőt és pár belső változásokat takar a korábban futó modellekkel szemben (előző Silver Luna 15 kg volt, az új 20 kg feletti), illetve 7 választható színt, ami a Silver Luna Prestige esetén is izgalmas lehetőségeket kínál a felhasználónak.
2 x 35 watt kimenő teljesítményt kínál a push-pull Class AB kialakításán keresztül. 4 darab Electro-Harmonix EL34 cső dolgozik a végfoknál és két darab 12AX7 ECC83 az előfok részen. Tartozékként kapunk még 2 darab 6N2P csövet is, így a dedikált kapcsolóval állíthatjuk, hogy éppen melyiket használjuk a két opció közül (12AX7 ECC83 vs 6N2P). A tetrode/pentode kapcsolással együtt így 4 különféle tónus közül választhatunk igény szerint. Ugyanitt érhető el 4 biztosíték is, tehát könnyen cserélhetőek ezek is meghibásodás esetén.
Automatikus bias adjustement, 20.7 kg nettó súly és masszív alumínium konstrukció. A rezgéscsillapító talpak egyedi megoldásnak tűnnek, mert külön rendelhető is a gyártótól ragasztható + csavaros szilikon tüske. Szokatlanul rugalmas és magas megoldás ez a legtöbb termékkel szemben, ahol egy műanyag keretre ragasztanak gumitappancsot vagy filc szerű anyagot.
A dobozban megtalálható volt a teljes csőkészlet (6+2 db), textil kesztyű az installációhoz, csővédő rács (opcionális), távvezérlő + elem és maga az erősítő Fezz Audio márka jelzett vászonzsákban.
Extra gondosság, hogy az erősítő jobb oldalánál látható a kis embléma, hogy pontosan ki építette és ellenőrizte az adott terméket.
Első blikkre a Silver Luna Prestige masszívsága érződik, hiszen 20 kg feletti súlyról van szó annak ellenére, hogy nem olyan magas maga az erősítő. A teljes test alumínium, a külső hajlított rész is, aminek a színe választható. Bal oldalt alumínium gombos motoros potméter, jobb oldalt három állású (alu) bemenetválasztó, aminek analógos kattanása sokaknak fog kellemes bizsergést okozni. A Fezz logo maratott és egy homogén fehér felületen keresztül kap halvány háttérvilágítást.
A Fezz-nél minden személyre szabható, tehát a távvezérlő, rács, bluetooth kapcsolat, prémium csőkészlet, HT RCA input, mélysugárzó kimenet és ehhez hasonlók mind kérhetőek bele. Ezzel persze az ár is erősen megugrik, szóval a demó darabok távvezérlővel és ráccsal érkeznek ‘csak’, ahogy ez a példány is. Így a hátlapon ennél 3 pár RCA bemenet található, a többi kiállás ‘fedett’. Ha valakinek egyedi igénye van, akkor a Fezz eleve úgy gyártja majd le és úgy került átadásra a vásárlónak. Természetesen a rács és tuning csőkészlet vásárolható utólag is, viszont a többi beépített funkció nem.
Igényes, tömzsi RCA aljzatok, 4 és 8 ohm kiállás a hangfalaknak és kis embléma köszönt minket hátul, hogy melyik modellről is van szó pontosan, illetve hogy “MADE IN POLAND”.
A Fezz EVO Silver Luna Prestige erősítőt már több láncban is próbálgattam a járatások alatt, de nyilván kell neki még több időt és párosítást adni, hogy körvonalazódjon a karaktere, tudása. Elsőként AS Figaro BL + Wattson Emerson DIGITAL streamer + Merason frerot DAC mellett hallgattam, majd egy Audiovector QR3 + Silent Angel Bremen B1 kombóval. Elég más a kettő, szóval most ezt boncolgatni nem is szeretném, inkább csak pár gondolatot megosztani, amit eddig magáról a Silver Lunáról tapasztaltam.
A legelső feltűnő jellegzetessége a térábrázolás, visszhangok jelenléte és közép szekció intim puritánsága. A színpad nem a hangfalak vonalában létezik csak, hanem egészen határozott 3D hatást épít fel. Gondolom ezért is olyan jó a lépcsőzetes mélység érzékeltetésében és az egyes hangok visszaverődésének megmutatásában. Hiába hallottam egyes zenéket számtalanszor, néhánynál csak most tűnt fel, hogy mekkora visszaverődések (felvételi vagy utólagos effekt akár) is vannak a színpad szélénél.
A basszusok szaftosak és testesek, elég erőteljesen szétteríti a hatásos dobokat, de arányaiban szépen kontrollált marad, tehát nem búg vagy folyik szét. Nem túlzó és nem mély erős, legalábbis most még nem hallom úgy. A közép szekció letisztult, tapintható (ha olyan a felvétel) egy finom réteg édességgel, ami mintha egy egészen egyedi atmoszférát teremtene. A magas frekvencia selymes, könnyed és érzelmes, viszont amikor Figaro BL-en hallgattam, akkor jóval organikusabban részletezett, mint egy melegebb karakterű sugárzón. A Figaro és Fezz páros jónak bizonyult és elég közel is áll az ízlésemhez, de az Audiovector kellemesebb és “szerelmesebb” hangot adott. Van még mit kísérletezni, szóval érkezem a teljes beszámolóval hamarosan!
Addig is pedig meghallgatható előre egyeztetett időpontban.