Natural Sounding tápkábel teszt – magyar termék!
A Natural Sounding egy több mint 20 éves magyar kábelfejlesztő manufaktúra, ami Boldog István keze munkája. A kínálatban digitális és analóg összekötők, hangfalkábelek és tápkábelek találhatóak, amik mind a színezetlen, steril hangképet célozzák meg a konstrukció és anyaghasználat útján. Magam is megtapasztaltam már, hogy a tápkábel téma az egyik legtöbb vitát kavaró hifi kiegészítő, ezért is érdekes szerintem, hogy a Natural Sounding az utóbbi 2 évben pont ennek a fejlesztésével foglalkozott.
Pár hete érkezett hozzám a CLASSIC (fekete) és a MASTER (narancs) kategória egy-egy példánya, amik más szintet erősítenek felépítés és ár szempontjából is. Azóta szinte az összes tesztelésnél bevetettem mindkettőt, majd az utóbbi pár napban vontam le a konklúziót egy erre kifejezetten alkalmas szetten.
A szett:
- Revel Performa 228Be hangfal
- Hegel H360 erősítő és UPnP forrás (Tidal)
- VIABLUE SC-6AIR hangfalkábel
- Audioquest Niagara 3000 tápszűrő és elosztó
Natural Sounding CLASSIC tápkábel teszt
- összesen 140 szál, 8 mm2, 5N OFC, szálanként szigetelt alapanyag
- hangminőségre optimalizát kábelszerkezet
- a szálak között levegő szigetelés
- optimális energia és széles áteresztő képesség
- Viborg csatlakozók, réz alapanyag
- árnyékolás opcionálisan kérhető
- Ár: 120 000,-Ft
Kezdésképpen azt muszáj megemlítenem, hogy a csatlakozók feszes, stabil módon maradnak az összes aljzatban, legyen az elosztó vagy erősítő oldali. Ezt csak azért emelem így ki, mert nagy problémám a tápkábelek sokaságánál, hogy egyszerűen csak lötyögnek. Hibáztathatnám az aljzat gyártókat, de itt egy jó példa rá, hogy a Viborg csatlakozók képesek olyan mm pontos kialakításra, ami ténylegesen használható is és az embernek nem kell polcolnia a kábelcsatlakozó alját, hogy ne essen ki.
A tápkábel tesztelés trükkös dolog, mert ha jó a konstrukció, akkor sokkal inkább arról szól a tesztelés és tapasztalás, hogy mikor hallasz kevesebb színt, jelenlétet és egyértelműen megfogható új érzetet. Ez persze egy bizonyos szint fölött értendő, hiszen szélesebb prezentációt és dúsabb mélyeket lehet tapasztalni mindkét kábelnél, de ércesség és felső frekvencia tartománynál hallható plusz fűszer egyik Natural Sounding kábelnél sem volt. Az biztos, hogy az ígért (amit utólag kaptam meg leírás) koncepció működik és jól hallható. Egyenes, semleges jelenlétet kaptam a CLASSIC-kal, ami a közép, felső szegmensnél nyugodt és finom stílust jelent. Ha az adott szett kicsit magasba húz, akkor ez kifejezetten jó lehet a talajon tartás végett, hogy ne adjunk még egy plusz löket fényt a zenébe, ami a rendszerben található szinergia módosulását jelenti.
A Natural Sounding CLASSIC tápkábeltől egy részletes, gazdag, de naturális eredményt lehet várni. Nem ad a hangképhez extra kontrasztot és az akusztikus gitárok pengetésénél érezni a legjobban, hogy a felhangokat selymesebbé teszi, mintsem élessé vagy túl csilingelővé. Fink és Sevdaliza zenéit használom ilyen jellegű teszteléseknél, ahol a kábelkonstrukciók közti különbség az “asszony is hallja” módon jelenik meg. A CLASSIC akkor lehet jó, ha nem fűszerezni szeretnéd a zenét, csak egy jó adag fokkal több finomságot kihozni a térből, szeparációból. Középkategóriás rendszereknél szerintem ennél jobb nem is kell és jövőbiztos is, mert a jövőbeni komponensek fejlesztésénél ez stabil semlegességet nyújt.
Natural Sounding MASTER tápkábel teszt
- összesen 609 egyenként szigetelt elemi szál, 11 mm2
- három különböző átmérőt tartalmazó 5N tisztaságú OFC kábelszerkezet
- a legszélesebb spektrumú áteresztő képesség
- lágy PVC cső, egyenként harisnyázott külsővel
- szénszálas narancs harisnya
- IEGO csatlakozók – alapanyaga: 99,99% Tellurium réz
- forrasztás nélküli csatlakozások OFC érvéghüvellyel
- árnyékolás opcionálisan kérhető
- Ár: 229 000,-Ft
A MASTER bekötése a CLASSIC után egyértelmű változást hoz a pozitív irányba. Alapvető tonalitás nem változik, nem jelennek meg minimális spektrumbéli kihúzások, emelések, de egyértelműen több levegőt és szeparációt kap minden zene. Son Lux – Only című számánál hallható dobjáték az elejétől kezdve szépen rámutat a dobseprűben rejlő részletekre. A hibátlanul bemikrofonozott dob különálló hangjai határozottabb sziluettet kapnak és a síri csendből törnek elő, nagyobb erővel. A zenék nagy részénél a hangkép szélesebb előadást kap, ami a mélyek testében és a 3 kHz fölötti tartománynál erősebben hallható. A csöndből finom dinamikával felépülő mozzanatok szerintem kontrasztosabban jelennek meg, mint a CLASSIC-nál, ami az élvezeti faktoron mindenképpen dob egy adagot.
A Revel és Hegel kombónál észrevettem, hogy a mélyeket könnyen lehet finomhangolni kiegészítőkkel, mondhatni érzékenyek a lánc többi elemére. Ez a MASTER tápkábel egy extra erőt és tömzsi érzetet adott az analóg elektronikus zenék esetében, mint például Kangding Ray, Stimming, Rrose, Rosper. A Son Lux, Tricky, Massive Attack stílusoknál a lábdobok lüktetése határozottabb, hallhatóan izmosabb, mint sok más kábelnél, vagy akár egy gyári feketénél. A CLASSIC és MASTER közti mély differencia elég egyértelmű és az elektronikus anyagoknál talán elég is volt az olcsóbbik konstrukció által nyújtott élmény. Mivel a Hegel H360 kifejezetten izmos hangú és a Revel F228Be sem szűkölködik, ezért a MASTER által nyújtott izom jóval erősebben jelenik meg, mint azt várnám egy tápkábel cserénél.
Simán elképzelhető, hogy valakinek a CLASSIC által adott nyugisabb, picivel lágyabb tónusú hang jobban működik majd, de igazából csak a meglévő rendszer mélyében rejlő tartalék miatt. Ha kisebb Hegel-t használtam volna, akkor biztos, hogy az egyensúly a MASTER mellett jött volna meg, viszont a közép és felső tartományban kapott egyértelmű előny az letagadhatatlan.
Mind a két tápkábel jól érezhető előnyökkel jár és közép, felső kategóriás rendszerek ki is tudják ezt használni. A MASTER építési minőségéből eredő ártöbblet hangzásban abszolút indokoltnak mondható, de biztos vagyok benne, hogy aki ennyit költ tápkábelre, az egy komolyabb láncban gondolkodik és tudja is, hogy mit keres, ami a leírtak alapján szerintem segíthet is. A CLASSIC középkategóriás rendszerekben stabil ár-érték arányt nyújt, mert a neutralitást és extra finomságot már ez is erőteljesen hozza, ami szerintem 500 000 ft feletti erősítőknél meg is fog jelenni.
Ha egy magyar fejlesztésű terméket szeretnél a giga cégek produktumával szemben, akkor a Natural Sounding egy igényes opció lehet a komolyabb hifi felhasználóknak. Kérdésekkel, esetleg más kábelekkel kapcsolatban keresd a Natural Sounding-ot!