
Quadral Chromium Style 6 hangfal teszt
A Quadral Chromium Style 6 hangfal pont abba az árfekvésbe esik, amely az egyik legnépszerűbb a hazai piacon. Könnyen hajtható, álló és aprólékos a hangja, nem is csoda, hogy a kategória egyik erősen ajánlott termékeként hivatkoznak rá a sajtósok és hobbisták. Hogy hab is legyen a tortán, sokak kérésére a Vincent SV-500 erősítővel párosítottam, így a kettőjük közös munkájáról is be tudok számolni, amit a dedikált teszt követ majd pár hét múlva.
A Quadral Chromium Style 6 hangfal egy 2-utas hátsó reflexes design, egészen feleségbarát méretezéssel, hiszen 90 cm magas és 16.85 cm széles. Valamely szín a kettő közül bizonyára integrálható a nappaliba úgy, hogy maximum csak utólag kelljen egyeztetni a számla összegét, de ha ebből is gond adódik, akkor a hangja majd nyugalomra inti a családot. Felül található az alumínium ribbon magas sugárzó, alatta 2 x 155 mm-es titán bevonatú polipropilén mély-közép hangszórók. Az alumínium felfüggesztések és öntvénykosaras megoldások ezen a ponton is stabilizálják a konstrukciót, de a hátrafelé ívelt doboz is a hangkép színezés megelőzésén dolgozik. A Style 6-hoz talp is jár, ami négy darab egészen kemény gumitalpon keresztül érintkezik a doboz többi részéhez. Ára 585 000 Ft,- helyett 430 000 Ft,- jelenleg, tehát a híres lélektani határon belül vagyunk jelenleg.
Lakkozott fekete és lakkozott fehér színekből választhatunk, a hangszórótakaró selyem mágnesesen rögzíthető, tehát nincsenek lukak a sugárzó előlapján, ami mindig egy esztétikai előny. A csatlakozóterminál single wire hajtást enged és picivel fölötte kapott helyet a szépen süllyesztett bass-reflex nyílás. Ahogy már a kisebbik Ascent 20 LE-nél mondtam, itt is hasonlóan a felső élbe marva került elhelyezésre a 3D logo. Az ilyen apró figyelmességek mind extra költséget és munkát jelentenek gyártás szempontjából, ezért is említem meg, mert érdemes értékelni.
A Style 6 hangja azonos mentalitást képvisel, mint amit a eddig a gyártótól megismertem. Szépen megvilágított, artikulált és aprólékos karakter jellemzi a hangkép egészét, a fő fókusz pedig a közép és felső tartomány. Az alumínium ribbon magas lézerpontos precizitással húz ki minden információt a jelből, ami több nagy előnyt is jelent számunkra. Egyik, hogy az élő hangszerek apró rezgését és rezonanciáját nagy figyelemmel kezeli, egészen kiemeli a térből és tapintható távolságba helyezi. Nagybőgő, cselló, gitár, hegedű mind nagyon jól áll neki, pláne hogy a felső frekvenciákban található a finom visszhangok lecsengése is, amitől definiáltabb a térábrázolás. A húrok vibrálása egészen közvetlen arányban érzékelhető a levegőben, szépen elkülönítve magától a nyers hangszertől. Ezt egy csöves, kicsit melegebb karakterű Vincent mellett is tökéletesen hozza, de nyilván vannak szintbéli különbségek, ahogy komolyabb, vagy legalább más karakterű elektronikával hajtjuk.
Az emberi beszéd és középtartomány közvetlen, és távolságban szépen rétegelve helyezi el lépcsőzetesen a zene történéseit. Nem egysíkú vagy fedett, minden tisztán és szinte organikusan hallatszódik, ami egyenesen elvezet minket az úgynevezett 3D jellegű élményhez. A világított színpad itt is annyira igaz, mint a ribbon magasaknál, nem kerül elnyomásra semmi, a lényeg a tisztaság és őszinte reprodukció. A nyersre kevert zenéket engedi érvényesülni, nem éreztem egyszer sem, hogy visszahúzná tonalitásban vagy pozícióban a hangfal, egyszerűen szólva nem áll az élmény útjába.
A StreamAudio oldalán található leírásban látható a 15-25 m2-es ajánlás, mint ideális szobaméret. Én ezt lazábban kezelném, a 35 m2-es szobámban még sweet spoton kívül eső helyeken is érezni a stabil mélyeket. Hallgatási pozícióban, nagy hangerő mellett is megtartja a szinte tökéletes egyenes frekvenciamenetet, nem borul fel az egyensúly. Stílusában egészen gyors és feszes, de nem kopogós vagy túl kemény, amiből hiányozni az erő és test. Érezni benne a svungot és lágyságot is, ha éppen olyan a zene, viszont fontos megemlíteni, hogy itt sem erőlteti a saját karakterét a zenékre. A méretéből és szobából adódóan a legalsó, remegtető 30-40 Hz körüli tartomány nem kap túl nagy figyelmet, ami nem is meglepő, de az e fölötti részek már szép transzparenciával futnak egészen a középtartományig.
Ahogy minden terméknél, itt is igaz a párosítás fontossága. Először a nálam vendégeskedő Hegel H360-nal hallgattam, majd pár nappal rá bekötöttem hozzá a Vincent SV-500-at, amivel a végső konklúziót levontam. A Quadral-t el lehet vinni több irányba is, drasztikusan nem fog megváltozni a hangja, de lehet rajta annyit hangolni, hogy minél többen megtalálják benne azt, amit specifikusan keresnek. Hegel mellett a mélyek kötöttebbek voltak, kicsivel gyorsabbak, viszont veszített egy adagot az alsó-közép mélyekből a Vincent-tel szemben. A közép és magas tartomány a H360-nál tisztább és aprólékosabb volt, illetve nulla melegség volt érzékelhető. Az SV-500 itt belerakta a saját csöves karakterét, főleg énekhangoknál megjelent egy extra test és öblösség, a legfelső felhangok sávjában pedig kis melegség. Mivel a Quadral egy igen tiszta karakter, így bőven elfér mellé az említett Vincent érzés, nekem összességében kellemesebb volt az élmény, az ártól teljes mértékben függetlenül.
Az ár-érték aránya nagyon korrekt, pláne ha a jelenlegi 430 000 Ft,-ot vesszük figyelembe. Letisztult, könnyen elhelyezhető design, tiszta és aprólékos hang, ráadásul nem is kell hozzá 1 000 000 Ft,-os elektronika, hogy megmutassa tudását. Párosítható melegebb hangzású erősítővel, de elvihető a hangja a szuper-steril irányba is, mert benne van a DNS-ében. A hallottak alapján 30 m2-ig nyugodt szívvel tudom ajánlani, a meghallgatása ebben az árfekvésben erősen javasolt!
Forgalmazó – StreamAudio.hu/QuadralChromiumStyle6
Gyártó – Quadral.com/Style6