

Kompakt streaming hifi szett – JBL Studio 620 hangfal és Arcam Solo Uno erősítő
Hifi szett és hifi szett között hatalmas különbségek lehetnek, ami a komponensek méretében és mennyiségében is megjelenik már. Lehet szettet építeni úgy is, hogy minden egyes funkciót egy külön egység lát el, és olyat is, ahol ugyanazon funkciók sora egy erősítő házban foglal helyet. Ilyen az Arcam Solo Uno streameres erősítő is, amire csak egy hangsugárzót kell kötni és már kész is vagyunk!
Ígértem az első JBL Studio 620 hangfal beszámolóban, hogy visszatérek egy olcsóbb erősítős párosítással, ugyanis a Norma IPA-140 és társai nem annyira mérvadóak a Studio széria mögött. Ha kompakt, modern és ütős szettet kell összerakni valakinek, akkor az egyik első lehetőség mindig az Arcam Solo Uno, ugyanis jóformán mindent tud, ami fontos – Spotify Connect, Tidal Connect, Roon, AirPlay 2, MQA és UPnP. A D osztályos elektronika izmos, dögös és nagy hangot generál a megfelelő párosítással. Adja magát a helyzet, hogy egy JBL Studio 620 hangfallal párosítsuk, ugyanis abban is hasonló vér kering mind stílusában, mint pedig célközönség szempontjából.
A JBL Studio 620 hangfal ugyan kompakt, de annál inkább becsapós, hiszen túlzás nélkül az egyik legmeglepőbb hangfal így méret, ár és hang alapján. Ár-érték aránya kiemelkedő a piacon és akkor még nem is érintjük azt, hogy mögé lehet pakolni sok millió forintnyi szettet és egy az egyben visszaköszön majd a hangján. De hogy is szól ez a kettő termék együtt?
Szokásos trackeket végighallgatva hamar körvonalazódik a szett stílusa, de azért igyekeztem minél változatosabb zenéket adni neki, hogy kiderüljön a habitusa. Billie Eilish, Melanie De Biasio, és Leonard Cohen hangja határozott, tiszta és természetes. Nincs túlélezve és hasítva a sávok széle, tehát kedvesen és selymesen vezeti el a sziluetteket. Ettől könnyen hallgatható és finom szemcsés érzete van a hangkép lényegi részének. A részletek mennyisége mind ott van, de természetesen nem a mikro részletek kerülnek előtérbe. Azt tudjuk, hogy a hangfal képes több analitikára is drágább erősítővel, szóval a kettő közül a Solo Uno az, ami ezt a lágyabb és ‘analógosabb’ érzést hozza a vérkeringésbe.
Basszusok terén nem mernék többet vagy jobbat kérni ekkora két termék esetén. Rambadu – En Viron új anyagán teszteltem elsőként és gyönyörűen szép széles, testes és megfogott basszusokat generált. Érezni a kis hangfal jelenlétét a sebességben, ugyanis ezt a peckességet vagy kicsi, vagy pont hogy túlméretezett dobozoknál szoktam tapasztalni, ahol képes a membrán a lehető leggyorsabban megtenni az adott kilengést. Kellőképpen ütős már halkabb hangerő mellett is (elektronikus zenéken legalábbis), már-már csalóka, hogy szól-e bármi más a szobában, ugyanis a hang mérete jóval nagyobb, mint amire számít az ember.
A magas frekvenciák tisztasága és fénye meglepő volt, nem számítottam ilyen nyitottságra az Arcam Solo Uno-tól ebben a párosításban. A JBL Studio 620 magasa a klasszikus JBL koncert élményre hajaz, hasonló a stílus a nagyobb Everest modelleknél is, amiket az évek alatt hallottam. Nem rejti el a cinek és húrok apróbb rezgéseit, nem is kerekíti le a hangkép tetejét puhább irányba, hanem hagyja kifutni az adott hang élét addig, ameddig életszerűnek tűnik. A Solo Uno ebben abszolút partnernek bizonyult, nem húzta vagy tolta le a hangkép tonalitását.
A korábbi két JBL Studio videóban említettem, hogy mekkora szobába javasolt a Studio 620 és a Studio 630, viszont azt látom, hogy még így is sokan bizonytalanok. Szobaméret és ízlés alapján dönthető el a legjobban, ugyanis alapból a Studio 620 20 m2 alatti szobában fogja a legjobban érezni magát. Ez alatt érts relatív neutrális és egységes hangképet. 10-15 m2-be csak előzetes próba után mernék Studio 630-at rakni, hiszen annak mélye brutális tud lenni még 25 m2-be is. Studio 680 állót lehet 25-30 m2-be rakni, viszont inkább feszes erősítővel párosítva, vagy olyan felhasználásra, ahol a zenei ízlés főként régebbi anyagokból áll. A régi felvételek basszus gyengeségét képes lesz ellensúlyozni, ami pont kapóra is jöhet. Ha modern anyagokat hallgatsz és club hangulatra vágysz, akkor pedig nyugodtam kacsintgass a Studio 680 felé 20-30 m2 között is akár. Ha az adott szoba akusztikája ‘problémás’ mélyek szempontjából, akkor pedig lehet kisebb vagy nagyobb modelleket nézni az ajánlás alapján.
Összességében a JBL Studio 620 hangfal változatlanul jó és nevetségesen ütős az élmény, amit kínál. Imádom, hogy egy apró all-in-one erősítővel is ennyire nyitottan, kereken és átláthatóan szól. Nem erőltet semmit, csak hozza a klasszikus, grandiózus JBL Synthesis hangulatot, feszességgel és kellő kontrollal a zene egészén keresztül. Könnyen hajtható, halk hangerő mellett is megjelennek vaskosabb basszusok (persze nem aktív sub színvonal, de bőven becsapós!) és hibátlan társa lehet egy kisebb nappalinak vagy zeneszobának.