július 3, 2020 By Gedeon Audio Off

Lindemann Limetree Network Streamer Teszt

Egyre jobban terjednek a különálló streamer egységek, amit alapvetően én is preferálni szoktam az integrált erősítőkkel egybe épített konstrukciókkal szemben. A német Lindemann Limetree hálózatos lejátszója egy elég népszerű egységnek mondható, látom hogy a közösségünkben sokan ajánlgatják ezt előszeretettel, szóval nézzük meg, hogy mennyire jogos a hype körülötte!

A Lindemann Limetree Network jelenleg 315 000 ft-os áron kapható. Kialakítása egyszerű, de igényesnek mondható. Alapmérete nagyjából 10 cm körül mozog és a háza fémből van, szóval itt már a műanyagtól iszonyodó felhasználók is fellélegezhetnek. A készülék elején található egy kapcsoló és két állapotjelző, mellettük pedig egy 3.5 mm-es fejhallgató csatlakozó. Hátul egy pár analóg RCA kimenet, USB-A csatlakozó, ethernet aljzat és a vezeték nélküli használathoz antenna csati. Mivel digitális kimenete nincsen, így külső DAC-ot nem tudunk ezzel használni, így ebből a szempontból kötöttek vagyunk, viszont egészen biztos, hogy indokolatlan mennyiségű pénzt kéne költeni ahhoz, hogy ennek a fedélzeti dual mono DAC szekcióját űbereljük bármennyire is.

Az USB-A aljzat klasszikus pendrive felhasználásra is alkalmas, de külső CD futóműt is köthetünk rá, amely digitális jelét fogadja, majd a DA konverziót elvégzi. Ez app-ból vezérelhető csak, mivel nincs rajta kijelző és vezérlőgomb. Tápegysége külsőleg van megoldva, ezért is maradt maga a termék kicsi.

A streaming szolgáltatások a szokásosak, jóformán mindent megkapunk. Tidal, Qobuz, Deezer, HighResAudio, Spotify Connect, internet rádió, Roon Ready és multiroom lehetőségek. Az applikációban minden magától értetődő, kicsit németesen precíz néhol. Előadők vagy zenék keresésénél például be kell írni a nevet, majd leokézni, kiválasztani, hogy mire is keresek éppen – előadó, track, playlist – majd ismét bökni egyet. Szóval van egy lépcsőzetessége a működési elvnek, ami már meglévő playlistek és kedvencek esetén teljesen elhanyagolható. Viszont ha nulláról kezdesz egy új Tidal profilt, akkor javaslom, hogy számítógépen a Tidal saját appján keresztül rakosgasd össze a zenéidet, mert az minden gyártó applikációján keresztül macera kicsit. Ezen kívül stabil volt végig, nincsenek akadozások és laggolások, a számokban tudsz tekerni Tidal-on keresztül.

A fém házon belül több érdekességet is találunk, aminek a hírnevet tulajdoníthatjuk. Minden anyagot egy FemtoClock órajelgenerátor szinkronizálja, amely egy jitter mentes jelet eredményez. A gyenge digitális zenéknek általában ez is nagy bukkanója szokott lenni belépő kategóriás eszközöknél. Csatornánként 1-1 darab, tehát dual mono AK4452 DAC chip dolgozik a zenék konvertálásán, amely 32 bit/384 kHz PCM és DSD256-ig bezárólag mindent támogat. Az előlapon látható DSD felirat a DSD konverziós üzemmódot jelöli, amelyen egy harmadik chip dolgozik, egy AK4137.

A DSD üzemmódot az előlapi billenőkapcsolóval röffenthetjük be, felnyomva tartjuk 3 másodpercig és már hallani is az eredményt. Ilyenkor egy kis lámpa jelzi, hogy DSD módban szól minden. Ez egy egyértelműen selymesebb, lágyítottabb hangot eredményez. Pergődobok felső szegmensénél hallani a legjobban, hogy az érces, hegyes hangok élét elveszi. Bizonyos összeállításoknál és zenéknél kifejezetten tetszett, mert elvett a hang harsányságából egy jó adaggal, amitől könnyebben hallgatható a legtöbb régen masterelt zene. Ha esetleg a rendszered és akusztikád bármely eleme miatt túl magasba húzónak érzed az összképet, akkor bátran javaslom ezt a kis modifikálást a jelben.

A meghallgatás elég sok terméken keresztül történt, de legtöbbet az Audia + Figaro szetten teszteltem. Kifejezetten sallang mentes és digitális lábnyom nélkülinek nevezhető, nem érezni azt a tipikus műanyag fényt minden zenén. Finom és légis az összkép, kellő aprólékossággal. Komponensekben általában pont ezt keresem, amiben van kellő presence élmény és nincs meg az a fátyol, amitől inkább csak kikapcsolnám az egészet.

Mélyeknél tapasztaltam a legjobban a neutralitásra utaló jeleket, hogy ez nem akar mindenáron tetszeni egy erős színkavalkáddal vagy kiemeléssel. Az artikuláció és természetesség érzetét megtartva jön elő minden hang belőle, de nem pumpálja az arcodba az indokolatlan, jelben nem megtalálható mélymennyiséget.

Részletesebben a videóban:

Resolution: 384 kHz/32 bit and DSD 256
Dynamic range: > 120 dB
THD & Noise: < 0.001 % (@ 0 dB FS)
Clock: ultra low jitter MEMS FemtoClock
Re-sampling: bit-perfect or DSD
Converter architecture: two AK4452 DACs in dual differential mono mode, AK4137 re-sampler
Output voltage: 2.0 V @ 0 dB FS
Output impedance line output: 100 ohms
Headphone connector: 3.5 mm mini jack socket
Recommended headphone impedance: 32 -200 ohms

Ethernet: 100 Mbit/s
WLAN: dual-band 802.11a/b/g/n/ac
Bluetooth 4.2, A2DP
USB 2.0 high-speed host interface, max. output current 1.5 A
Supported codecs: WAV, FLAC, AIFF, ALAC, MP3, AAC, Ogg Vorbis, WMA, DSD
UPnP und DLNA support
PCM resolution: 44.1 kHz up to 384 kHz, 24 bit.
DSD resolution: DSD 64 up to DSD 256.
Gapless playback
Streaming services: TIDAL, Qobuz, Deezer, HighResAudio, Spotify, Internet radio and Podcast
Roon Ready

Forgalmazó – StreamAudio.hu

A termék – https://streamaudio.hu/lindemann-audio-limetree-network-audiophile-halozati-zene-lejatszo