Yard Act – The Overload
Sokáig gondolkodtam rajta, hogy hogyan foglaljak mondatokba egy ajánlást egy olyan albumról, amely tetszik és valamiért megragadt bennem, viszont magam sem tudom megmagyarázni, hogy miért. A Leeds városából gyökerező Yard Act zenekar The Overload bemutatkozó lemeze amennyire távol állt tőlem papíron a kezdetekben, pontosan annyira kezdett hozzám nőni. Nagyjából a harmadik hallgatás során esett aztán le a tantusz, amikor is a hetedik, ‘Land Of The Blind’ című számnál jártam.
A groteszk és absztrakt, látszólag sehova sem vezető szövegek, amikben aztán a sorok között jelentős jelentés lakozik társadalmi és politikai téren; az egymástól idegen spoken word versek és a szinte poposan dallamos refrének; a brit földek átlagpolgárának realitása és az azt angolos humorral szatirizáló védekezési mechanizmus végül mind összeáll egy hallgatható és felettébb szórakoztató egyveleggé. Magyar, zenei párhuzamokat kereső hallgatóként személy szerint egyaránt sikerült realizálnom a korai Arctic Monkeys és a mindenkori Kispál és a Borz jegyeit. Bár az én magam jelenlegi szubjektív ízlése előbbinek nagyobb, utóbbinak kisebb rajongója, mégis ezzel a felismeréssel már bőven hazatalált a szívemben ez a 37 perces album, melyről a legkiemelkedőbb dalok szerintem a ‘The Overload’, ‘Payday’, ‘Rich’, ‘Pour Another’ címekre hallgatóak. Akinek ez a zenei koktél így elképzelhető és érdekes, annak mindenképpen ajánlott és szórakoztató hanganyag lesz a Yard Act tudatosan és szarkasztikusan urbánus és nyers, filozofikus post-dance-art-punk/spoken word műfajú, Fuller’s sörökkel és Old Rosie ciderekkel literszámra átitatott füstös garázs-rockja, a The Overload.
Író – Szamosi Dániel