A legolcsóbb végfok – Pro-Ject Amp Box S3 végerősítő
Pár hónapja közöltem a hírt, hogy érkezik a Pro-ject Amp Box S3 sztereó végerősítő és azóta tűkön ültem, hogy kipróbálhassam a tudását! Nem rég hozzám is befutott egy Head Box S2 Digital társaságában és ennek a miniatűr szettnek az élményét szeretném most megosztani, ami költséghatékony játszadozást ígér belépő kategóriás árazással, de a high-endben megszokott szeparált komponenses hozzáállással.
Az ilyen kütyük kapcsán mindig szkeptikus vagyok, hiszen egyrészt nem is drága (hifis körökben legalábbis), másrészt olyan pici, mintha csak egy bluetooth adapter volna. Ebben az árfekvésben nem szokványos, hogy szeparáljuk a hifi lánc egyes részeit, mint például DAC+előerősítő+hangerőszabályzó és végerősítő, és persze mindezek mögé még egy forrás is kerül, ami lehet akár egy számítógép USB-n keresztül, vagy egy dedikált streamer. Esetemben a Silent Angel Bremen B1 volt bekötve digitális koax kábelen a Pro-Ject Head Box S2 Digitalra, ami végezte a DAC és hangerőszabályzó feladatokat, innen pedig ment tovább analóg kábellel a jel az Amp Box S3 végfokba.
A Pro-Ject Amp Box S3 végfok cirka 10 cm-es szélességével és 385 gramm súlyával nem sokak sejtet, a D osztályos kialakítása 2 x 40 watt (4 ohm) kimenő teljesítményt kínál. Ez éhesebb dobozokhoz, esetleg nagy terekbe nem lesz annyira alkalmas, mint amennyire 20-30 m2-ig bezárólag állványos hangfalakhoz, de bíztam benne, szóval csípőből a KEF LS50 Meta-t kötöttem rá. Ha ezzel megbirkózik, akkor szerintem bármivel észszerű keretek között.
A méretét köszönhetjük annak is, hogy nem a dobozon belül kapott helyet a táp, hanem tartozékként külső 20V-os tápegységgel használhatjuk. Hátul 1 pár analóg RCA bemenet, trigger aljzatok és banándugós hangfalterminál található. Ez utóbbi annyira szűkösre sikerült, hogy nem használható hozzá akármilyen banándugó, mert egyszerűen csak nem férnek el egymás mellett. Nyers vagy ház nélküli BFA csatikkal szerelt kábelt érdemes hozzá venni.
Az első hallgatásra direkt logikusabb láncot szerettem volna összerakni, már amennyire lehet. A KEF LS50 Meta nyilván elég idétlennek tűnik ebben a szettben, de ahogy fentebb is sugalltam egyáltalán nem rossz a végeredmény, sőt, rendesen meglepő. Ha egy 100-200 000 ft,-os hangfalra kötöm a szettet, akkor nem biztos, hogy rámutat arra az Amp Box S3, hogy mit is tud. Így viszont elég jól!
Csupasz, tiszta és kellemes fénnyel terített a hangkép, túlzóan zizgő magasoktól mentesen. Egyes Pro-Ject elektronikák magas orientált hangulata itt kevésbé van jelen, ami számomra kifejezetten tetszik. Finom, nyugis és szépen részletező, nagyon kellemes arányokkal a hangképen belül. Egyértelmű billenés valamely irányba nem hallható, tehát nem tolja előre se a mélyeket, se a közepeket és a magasakat sem. Kellőképpen nyitott és levegős a színpad, az árfekvéshez képest pedig kiemelkedően jó a hangminőség.
Basszusok szép dúsak, meglepően nagyot üt néhol és elég mélyről is remegtet testességet. Néhol mintha előjönne, hogy egyébként nem mély erős ez a Pro-Ject kombó, mert az LS50 Meta nagyobb, komolyabb erősítőkkel durvább mélységekig megy. Ennek ellenére az artikuláltsága kifejezetten jó, csupán nem basszus orientált karaktere van.
Zárásképpen poénból bekötöttem az Amp Box S3 mögé a Wattson Madison DAC/streamert, hogy kizárhassam a Head Box S2 Digital hangját az eddig hallottakból. Más alternatívám a kategóriából nem volt kéznél, szóval a Madison csak arra jó itt, hogy a feltételezhető potenciáját meghalljam a végfoknak. Az eredmény jóval komolyabb és ismételni tudom, hogy a hallottak alapján nagyon nem egy 125 000 ft,-os végfokra tippelnék, mint termék, ami hajtja a KEF-eket. A basszusok így már mélyebbre mennek, de még most sem érjük el a hangfal korábban hallott képességét. Közép és felső tartomány megdöbbentően természetes és tiszta, nem túlzóan karcos vagy digitálisan éles. Kellemesen körvonalaz, gyors lecsengési idővel dolgozik és szellős teret ábrázol.
Összességében a Pro-Ject Amp Box S3 végerősítő ár-érték aránya zseniális és nagyon szívesen tudom ajánlani! Természetesen az árához mérten kell kezelni és nem egy felső kategóriás termékként tekinteni rá, viszont olyan élményt nyújt, amit 250 000-300 000 ft,- környékén is megirigyelhet pár konkurens gyártó. Keress elé egy hangerőszabályzós DAC-ot vagy streamert és már kész is egy olyan kompakt, szeparált komponenses szett, amire példát eddig még nem láttam. Picike, baráti árazású, ráadásul itt készül Szlovákiában és kis összegért kimaxolja a hangminőséget a kategóriában. A teljesítménye nem lesz mindenre elég, tehát éhes dobozokhoz nem ajánlott és inkább ajánlanám 25-30 m2-ig bezárólag hajtásra. Messzebbről hallgatva nagy szobában lehet hogy elvész az ereje bizonyos párosításoknál. A Head Box S2 Digital potméterét végig 50% feletti álláson használtam, de ott már elég jó erőt és kerekséget hallottam. A Wattson Madison jelszintje magasabb lehet és ez elő is jött a végeredményben, szóval a párosításokkal lehet játszani és érdemes is kísérletezni, mert a poén faktor itt rejlik!
A Pro-Ject Amp Box S3 végerősítő megtalálható a SHOP-ban!
- Pro-Ject Amp Box S3 végerősítő
- Pro-Ject Head Box S2 Digital
- Pro-Ject termékek
- KEF LS50 Meta hangfal
- Silent Angel Bremen B1 streamer